torek, 1. junij 2010

Poskus višnjeve torte

Pred kratkim me je prijateljica prosila za prav posebno uslugo. Prosila me je, če ji lahko na kupljeno torto napišem nekaj za rojstni dan. Najprej sem pomislila na vse tiste pripomočke, ki jih običajno kupujem v trgovini okoli božiča, vendar sem se zbala, da je lahko osnova pretemna in se zato napis ne bo videl. Nato je padla oločitev, napis mora biti napisan s smetano. Torej, to je pomenilo, da je nujno potreben obisk trgovine Pekarne Vrhnika v Trzinu. Tam sem si kupila posebno vrečko za maso ter 3 nastavke (vse je bilo že dalj časa planirano, nikoli pa se ni našel čas). 

Ko sva z bratom (ki je drugače profesionalni kuhar) ogledovala vse tiste stvari (prisežem, da bi lahko pokupila polovico, če ne več trgovine), sem se zopet zagledala v tiste mase za torte. Seveda ,se mi je takoj posvetilo, da to pa nujno rabim, saj imam doma še kr nekaj višenj v zmrzovalniku, ki bi jih bilo nujno treba porabiti. Tako sem kupila višnjevo - bananino maso oziroma prašek. Vzela sem najmanjše pakiranje (1kg za 5l smetane). Kmalu sem se lotila poskusa. 

Spekla sem biskvit za rolado, ker mi je bilo rečeno, naj najprej sprobam trdoto mase. Ohlajeno rolado sem namazala z naprej narejeno maso (ki jo je bilo tako ene 5x preveč in smo zato se odločili za še en poskus - sladoled, o tem pozneje). V navodilih piše, da 100g praška zmešamo z 125g vode (ja, dejansko piše grami vode), kar nato (ko je popolnoma gladka masa) zlijemo v 500g sladke stepene smetane. Rolada je bila dobra in zelo okusna, zato sem se takoj naslednji teden odločila za ''upgrejdanje'' zgodbe - torta. 

Poleg biskvita, sem tokrat uporabila še višnje, višnjev sok, veliko smetane in maso. Tokrat sem se odločila za 400g smetane na 100g praška, kar se je izkazalo za slabo potezo, saj je bilo mase premalo in je zato torta na koncih lezla malo dol (glej sliko). Beskvit je bil narejen iz 5 velikih jajc, nekaj rjavega sladkorja, pecinega, vanilija in 5 žlic moke. Prerezan je bil 2x, namočen s sokom višenj in sladkane vode (samo zgornja plast ne, sedaj pa vemo, da jo je pametno tudi namočiti). Plasti namočenega biskvita je sledila plast višenj, njej pa plast mase, nato zopet plast namočenega biskvita,.. Za konec sem višnjev sok - tisti, ki ostane od višnenj, ko se odmrznejo in ga je potrebno imeti kr nekaj, zmešala s sladkorjem in praškom preliv za torte ter z vsem skupaj prelila torto. Ko je bila ohlajena, sem jo še okrasila. 
Naslednji teden sem podobno torto naredila za rojstni dan svojega brata, seveda ,je bila veliko lepša in veliko bolj sočna, saj vaja naredi mojstra. Vse kar lahko rečem je, da je potrebno pri višnjah paziti na to, da so dovolj sladke (sladkamo vse, višnje, sok), prav tako je dobro namočiti ves biskvit, saj je tako bolj sočna. Za navadno torto nujno porabimo 500g smetane za maso in še kr nekaj za okrasitev. Zelo dobro paše, če torti dodamo malo čokolade (recimo čokoladne mrvice ob strani). Če želiš, da je torta bolj ''fancy'' izgleda, je potrebno, da se masa in biskvit dotikata, kajti, če se bo dotikalo sadje, potem bo tam, ko bo torta odrezana na krožniku, odstopila. V maso pa bi lahko dodali kar direktno sadje. 

Odvečno maso za rolado sem zmrznila. Nastal je ''šlag'' sladoled z okusom višenj in banane. Čutijo se malce kristalčki zmrznjene vode, zato bi bilo pametno večkrat med samim strjevanjem maso premešati. 

Skratka za vse, ki imate radi kupljene torte po domače. Pa pazljivo z nakupom praška, 1kg zadostuje za 10 tort. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar